Pohyb je základní životní projev každého živého organismu a pouze člověk tuto přirozenou potřebu dokáže ignorovat. Vezmeme-li si příklad z přírodních dějů kolem sebe – ptáci létají každý den, ryby každý den neustále plavou, lesní zvěř je také pořád v pohybu, snad jen někteří domácí mazlíčci, pokud jsou překrmovaní a schází jim pohyb, strádají nadbytečnými kilogramy.siluety dvou skákajících postav

Bez pohybu to nejde

Člověk je v tomto směru výjimečný tvor a rozhlédnete-li se kolem sebe na ulici, spatříte mnoho jedinců, kterým by neškodilo nějaké to kilo shodit. V Česku to ovšem není natolik markantní obraz, který byste pozorovali v Kanadě a v USA, kde nadváhou trpí téměř tři čtvrtiny populace. Sedavé zaměstnání a nevhodná strava s nadbytkem živočišných tuků, bílého cukru a vymleté mouky se tam na zdraví negativně podepisuje již desítky let.

Léčebný prostředek

Změna životního stylu je však to jediné, co na obezitu platí. Někdy je nutné převrátit jídelníček doslova naruby a totéž se vztahuje i na množství vydané energie sportem. Ne každá sportovní aktivita je však pro člověka s nadbytečnými kilogramy žádoucí, musíme brát v potaz fakt, že čím více člověk váží, tím více strádá jeho pohybový aparát, zejména klouby a páteřní obratle. Vyběhnout do ulic po asfaltové silnici není zkrátka ten nejlepší nápad – pro začátek je mnohem vhodnější plavecký bazén. Při plavání spálíte spoustu kalorií a voda přitom nadnáší a klouby netrpí.
Ze suchozemských sportů můžeme doporučit skoky na trampolíně. Dokonale zaměstnají většinu svalů a natolik rozproudí krevní oběh, že to předčí i běžecký strečink. Podstatná je však odrazová plocha, která je natolik pružná, že chrání kloubní výstelky, a lze tudíž provádět cvičení pravidelně každý den.skákající dívka
Trampolína 366 Good jump.cz je ideální velikost náčiní vzhledem k její nosnosti a velkému průměru. Takové nářadí je stabilní a je vhodné i pro osoby s větší nadváhou. Neměli byste však cvičit ve dvojicích, nebo dokonce ve větším počtu, odrazová plocha je stavěná pouze pro jednoho cvičence. A provádění akrobatických prvků raději zpočátku odložte na neurčito, pro začátek úplně postačí deset – patnáct minut intenzivního skákání denně, což se vyrovná zhruba rychlostnímu běhu na 800 metrů.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup