Láká vás stát se online marketérem a pracovat v oboru, který má před sebou slibnou budoucnost? Marketing na sociálních sítích je velmi dynamický a zajímavý obor, který baví především nápadité a kreativní lidi, kteří se rádi v online světě sami pohybují. Jak se tedy naučit vše o online marketingu přehledně a na jednom místě?

Online marketing představuje velmi rozmanitý obor

V oboru online marketingu se můžete věnovat hned několika velmi zajímavým podoblastem. Mezi nejznámější a nejatraktivnější z nich patří například:

  • copywriting
  • správa sociálních sítí
  • PPC reklamy
  • výkonnostní marketing
  • linkbuilding a SEO
  • grafika, video

Můžete se specializovat pouze na jednu z nich, ale také spojit více z těchto oblastí. Jen málokdo se dokáže opravdu naplno věnovat všem podoblastem, alespoň ne tak, aby se stále jednalo o velmi kvalitní práci. Přesto je velmi vhodné mít povědomí i o ostatních oblastech a celkovém pojetí online marketingu.

Jedná se totiž o velmi obsáhlý a dynamický obor, kde i půlrok představuje dlouhé časové období. Často se tedy může stát, že vás několik měsíců nečinnosti (úraz, nemoc, mateřská dovolená) může vyhodit z jedoucího vlaku.

Naštěstí pro vás i v takových situacích nemusíte ztrácet motivaci a lze rychle naskočit zpět. Prozradíme vám, jak se naučit vše o tomto krásném a prosperujícím oboru od nuly, ale také, jak naskočit zpět do vlaku a zdokonalit své znalosti.

Jak a kde se naučit vše o online marketingu?

Nejrychlejším zdrojem všech informací o digitálním marketingu je skvělý a komplexní rekvalifikační kurz online marketingu, který pořádá vzdělávací společnost Orange Academy. Dozvíte se na něm základní a důležité informace ze všech oblastí.

Osnova kurzu nabízí vysvětlení základů digitálního marketingu, dozvíte se, co to je a jak nastavit marketingovou strategii či mix nebo prohloubíte své znalosti z oblasti copywritingu, sociálních sítí a PPC reklamy. A je toho samozřejmě mnohem víc.

Kurz je určen pro úplné začátečníky, kteří se chtějí stát marketéry, ale také pro pokročilé, kteří by si rádi upevnili své znalosti.

certnakoze.cz

Kde se tyto rekvalifikační kurzy pořádají?

Vůbec nemusíte jezdit pouze do velkých měst jako je Praha či Brno (ale i zde se samozřejmě pořádají). Nabídka měst, ve kterých se kurz pořádá, totiž obsahuje také menší města jako Plzeň, Českou Třebovou, České Budějovice nebo Liberec.

Sociální sítě a marketing

Rozhodli jste se věnovat marketingu na sociálních sítích? Mnoho firem a značek hledá online marketéry, kteří se jim budou věnovat v oblasti obsahu jejich sociálních sítích. Proto se můžete stát content specialisty a případně své služby kombinovat s výkonnostní (placenou) reklamou. Jaké sociální sítě se k těmto účelům nejvíce hodí?

Facebook

Pro menší a střední firmy se nejčastěji jako prodejní kanál používá Facebook. Je ideální volbou pro prezentaci firmy a představení vašich produktů. Navíc je velmi dobře uzpůsoben i pro vytváření placených kampaní.

Facebook se nejčastěji hodí pro podporu prodeje, avšak nemůžete si myslet, že pouhým založením profilu nebo stránky na Facebooku přilákáte stovky zákazníků. Obsahu na Facebooku se musíte konstantně věnovat, aby splňoval i prodejní hledisko. Nejvíce se zde uplatňují rychlé a impulzivní nákupy, kterým by mělo odpovídat i vaše zboží.

Instagram

Druhým titánem mezi sociálními sítěmi je Instagram, který byl primárně stvořen pro uchovávání fotek a vytváření krásných galerií. V oblasti marketingu se často jedná pouze o doplňkový nástroj, avšak své opodstatnění v prodeji přesto má veliké. Pro Instagram je totiž typický influencer marketing, který si získává velkou oblibu. Nutno však podotknout, že ne každý produkt lze prodávat pomocí influencerů.

Youtube

Skvělým prezentačním nástrojem firmy se také může stát Youtube, který umožňuje nahrávat audiovizuální obsah. Nejlépe zde funguje kreativní a zajímavý obsah, který má potenciál stát se virálem.

Další sociální sítě

Mezi další sociální sítě, které můžete využít řadíme LinkedIn, Twitter nebo třeba Pinterest. Tyto aplikace již nevyužívají všechny firmy, jelikož nejsou zdaleka tak univerzální jako výše zmiňovaná trojice. Některé produkty a služby však lze úspěšně prezentovat i na těchto oblíbených aplikacích uživatelů. A kdo ví? Možná vás právě odlišení od konkurence dokáže vystřelit do výšin.

Jako marketér se tedy můžete věnovat sociálním sítím. Znát jejich prostředí, výhody i nevýhody patří mezi důležité znalosti každého specialisty.

Láká vás práce z domu nebo z cest?

Pokud vás láká práce na vlastní noze, podnikání nebo práce z domu, je online marketing jednou z možností, jak si takovou pozici zařídit. Můžete se také stát digitálním nomádem a cestovat po světě zatímco budete svoji pracovní dobu věnovat svým klientům z pozice online specialisty. Tento model je velmi lákavý především pro mladé lidi bez závazků, kteří chtějí poznat svět a nezavřít se do kanceláře.

Online marketing umožňuje pracovat jak pro agentury, firmy, tak i jako freelancer na vlastní pěst, který si může právě výše zmiňovaných benefitů užívat. Rozhodnutí je pouze na vás. Cesta za flexibilní pracovní dobou stojí přímo před vámi – stačí se začít vzdělávat pomocí kurzu a sbírat zkušenosti.