Léta dvacátá a třicátá
Např. před více než sto lety se ženy zdobily rudými rty, a to kdekoliv. Navíc bylo in být tzv. na kluka, tedy v kurzu byly ženy, které vlastnily postavu připomínající chlapce. Módním trendům začaly podléhat i ženy z nižších vrstev, vzaly tak tuto výsadu těm z kruhů vyšších. Díky rozmachu médií a hlavně filmovým hvězdám, které se stávaly vzorem a módní ikonou, se obyčejné ženy snažily jim podobat. Líčení nebylo ničím neobvyklým, kromě již zmíněných výrazných rtů frčelo tenoučké obočí a světlý make-up. Dámy se začaly věnovat sportu a za ideál se považovala štíhlá postava, která vytlačila dříve zvýrazňované ženské křivky. Ty se opět dostaly do popředí v letech třicátých. Objevily se také první diety a rady jak zhubnout či naopak přibrat. Za to mohlo vydávání ženských časopisů. Ženy se v tehdejší době líčily nápaditěji. Tento trend přetrval až do let čtyřicátých.
květinový věnec
Poválečné období
Kromě politických změn a zvratů došlo ke změnám i v tom, co se považovalo za krásné. Ženy, které chtěly dobře vypadat, byly označovány jako ty, u kterých přežily buržoazní zvyky. Za ženu tehdejší doby se považovala ta, která pracovala v továrně a jako pokrývku hlavy nosila obyčejný šátek. Opakem takové dělnice pak byla v zahraničí slavná Marilyn. Laky na vlasy byly jen snem, místo toho se používala cukrová voda, podobně to bylo i s kosmetickými přípravky. 
Zlatá šedesátá a sedmdesátá
Konečně svitla naděje pro české ženy, vznik Ústav kosmetiky a první produkty pod zn. Dermacol. Začala se pomalu otevírat vrátka do západních zemí a bylo možné mít na dosah tehdejší moderní trendy. Spousta dívek se chtěla podobat tehdejší populární modelce Twiggy. Líčení bylo opět výraznější, hlavně očí. Řasenky jak je známe dnes, u nás k sehnání nebyly, nahrazoval je úspěšně krém na boty. Z účesů frčely vyčesané vlasy do drdolu.
světle modré oči
Osmdesátky a devadesátky
Z barev dominovalo modré líčení očí a přirozené obočí. Opět se vrací na scénu extrémní štíhlost.
Ideál krásy se mění, s tím nic neuděláme. Ale to, co by mělo být na prvním místě, je zůstat sama sebou.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup